Specialiștii în recrutare au nevoie de șase secunde pentru a decide dacă un candidat este sau nu potrivit pentru postul scos la concurs, reiese dintr-un studiu care și-a propus să dezvăluire comportamentul de selecție a CV-urilor, scrie Business Insider.
Studiu TheLadders s-a făcut analizând mișcarea ochilor mai multor voluntari și s-a desfășurat pe o perioadă de zece săptămâni
Scopul a fost de „a analiza unde și cât de mult se concentrează cineva să proceseze o informație sau să termine o sarcină”.
În timpul foarte scurt pe care îl petrece, în medie, un specialist în recrutare care se uită la CV-ul unui candidat, acesta este interesat de nume, de postul ocupat de candidat în prezent, de numele companiei la care lucrează, de perioada în care a lucrat pentru respectivul angajator, precum și de joburile și companiile pentru care a lucrat în trecut, ultimele informații de interes fiind cele privind studiile și educația candidatului.
În imaginile de mai jos, se pot vedea zonele de interes, respectiv zonele în care s-au oprit cel mai mult ochii specialiștilor în recrutare.
Sursă: TheLadders via Business Insidere
CV-ul din dreapta a fost analizat mai mult deoarece are un format mai bine structurat, fiind astfel mai clar decât cel din stânga.
Atunci când aplică pentru un post, candidații sunt sfătuiți să predea un CV cât mai „curat” și cu o ierarhie vizuală clară, astfel încât recruiterii să poată găsi informațiile de care sunt interesați cât mai ușor.
Orice element vizual suplimentar le poate distrage atenția și le reduce astfel capacitatea a lua decizii și de a identifica informațiile relevante cum sunt competențele și experiența.